همه چیز درباره تیر آهن هاش

تیر آهن هاش مانند سایر تیر آهن ها انواع مختلف و متنوعی دارد که آن ها را بر اساس وزن و یا حجم دسته بندی می کنند. از انواع این نوع تیر آهن ها می توان به تیر آهن های سبک وزن، تیر آهن های سنگین وزن و تیر آهن های فوق سنگین اشاره کرد.

تیر آهن و صنعت ساختمان سازی

صنعت ساختمان سازی یکی از صنعت های بسیار شلوغ و همچنین بسیار مهم می باشد. در صنعت ساختمان سازی از ابزار و وسایل مختلف و گوناگونی جهت ساخت و اجرای ساختمان ها، نما و ... استفاده می شود. از ابزار و یا مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی می توان به انواع تیر آهن ها مانند تیر آهن هاش، تیر آهن ال، تیر آهن 8، تیر آهن 16 و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند.

اما تفاوت تیرآهن ها چیست؟ هر تیرآهن در چه مواقعی به کار می آید؟ حقیقت این است که کاربرد تیرآهن به مورد استفاده از آن بستگی دارد. تیر آهن ها را بر اساس شکل ظاهری، اندازه و ضخامت نام گذاری می کنند. در اینجا قصد داریم به معرفی تیر آهن هاش بپردازیم و همچنین ویژگی ها و مشخصات آن را، موارد استفاده از آن و ... را بیان خواهیم کرد.

تیر آهن و صنعت ساختمان سازی

تیر آهن هاش

بسیاری از افراد هستند که شاید حتی ندانند تیرآهن هاش چیست؟ تیر آهن یکی از فرآورده های فلزی و یا فولادی می باشد که برای ساخت انواع ساختمان ها، پل ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. از تیر آهن ها جهت ایجاد اسکلت های فلزی برای تحمل فشار و بار های وارده بر سازه های فلزی استفاده می شود. همان طور که گفته شد تیر آهن ها انواع مختلفی دارند که می توان به تیر آهن ها هاش، تیر آهن های ال و ... اشاره کرد.
اگر بخواهیم به مقایسه تیرآهن هاش با سایر تیرآهن ها بپردازیم، باید بگوییم که تیر آهن های هاش در حقیقت همان تیر آهن های ال می باشند با پایه ها و یا بال های پهن تر، به عبارت دیگر تیر آهن های هاش نسبت به تیر آهن های ال جدید تر هستند. تیر آهن هاش از دو بال پهن و یک جان تشکیل شده است، شکل ظاهری این نوع تیر آهن ها شبیه به حرف انگلیسی H می باشند، به همین دلیل به تیر آهن های هاش نامگذاری شده اند. از دیگر عنوان های موجود برای این نوع تیر آهن می توان به عناوین H ، IPB و اچ بیم اشاره کرد. بال های تعبیه شده در ساختار تیر آهن ها وظیفه استقامت را بر عهده دارند و جان موجود در ساختار تیر آهن ها باعث حفظ مقاومت در برابر نیرو های برشی می شود.

تیر آهن هاش و انواع آن

تیر آهن هاش مانند سایر تیر آهن ها انواع مختلف و متنوعی دارد که آن ها را بر اساس وزن و یا حجم دسته بندی شده اند. از انواع این نوع تیر آهن ها می توان به تیر آهن های سبک وزن، تیر آهن های سنگین وزن و تیر آهن های فوق سنگین اشاره کرد. به عبارت دیگر:

  • تیر آهن های هاش از نوع سبک وزن : یکی از انواع تیر آهن های هاش، تیر آهن هایی با وزن کم می باشند که تحت عنوان HEA~IPBL شناخته می شوند. ارتفاع آن ها بین ۹۶ میلی متر الی ۹۹۰ میلی‌ متر و همچنین طول بال آن ها بین ۱۰۰ میلی متر الی ۳۰۰ میلی ‌متر متغیر می باشند.
  • تیر آهن های هاش با وزن سنگین : نمونه دیگری از انواع تیر آهن های هاش، تیر آهن های سنگین وزن می باشند که با عنوان HEB~IPB تولید شده اند که ارتفاع سطح مقطع آن ها بین ۱۰۰ میلی متر الی ۱۰۰۰ میلی‌ متر و همچنین طول بال آن ها بین 100 میلی متر تا 300 میلی ‌متر متغیر است.
  • تیر آهن هاش فوق سنگین : از انواع دیگر تیر آهن های هاش می توان به تیر آهن فوق سنگین اشاره کرد. همان طور که مشخص است وزن و یا حجم این نوع تیر آهن نسبت به انواع دیگر بیشتر است که آن تحت عنوان HEM~IPBV تولید و راهی بازار شده است. این نوع از تیر آهن هاش، سطح مقطع با ارتفاع بیشتر و طول بازو بیشتر می باشد که هر کدام آن ها به ترتیب بین ۱۲۰ میلی متر الی ۱۰۰۸ میلی‌ متر ، ۱۰۶ میلی متر الی ۳۰۲ میلی ‌متر متغیر می باشند.

تیر آهن هاش و انواع آن

کاربرد تیر آهن هاش

تیر آهن هاش موارد مصرف مختلف و گوناگونی دارد که می توان به ساخت انواع ساختمان ها، انواع پل ها و ... اشاره کرد. به عبارت دیگر :
یکی از موارد استفاده از تیر آهن های هاش، ساخت ساختمان های ضد زلزله می باشد.
تیر آهن های هاش دارای ارتفاع های زیاد می باشند، در نتیجه از آن ها می توان برای ساخت انواع برج مانند برج های تجاری، برج های مسکونی و ... استفاده کرد.
ساخت پل از دیگر موارد استفاده از تیر آهن های هاش می باشد.
از دیگر موارد استفاده از تیر آهن های هاش می توان به ساخت پالایشگاه ها اشاره کرد.

مزایا و معایب استفاده از تیر آهن های هاش

از مزیت های این نوع تیر آهن می توان به مقاومت بالای آن ها، سرعت بالای نصب آن ها، کاهش ضریب خطا آن و ... اشاره کرد.

از معایب این نوع تیر آهن کاهش مقاومت آن در برابر خوردگی و همچنین در برابر افزایش درجه حرارت و ... است.

برخی از مشتری ها مدام این سوال را از ما می پرسند که کدام تیرآهن بهتر است؟ آیا تیرآهن هاش بهترین تیرآهن است؟ راستش را بخواهید نمی توان به این سوال یک جواب قطعی داد. تیرآهن ها هرکدام بسته به مورد استفاده خوب و کاربردی هستند و می توانند در نوع خود بهترین باشند.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت تیرآهن هاش، دریافت مشاوره درباره انواع تیرآهن و خرید آن با ما در آهن آلات دی در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار