هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

همانطور که می دانید برای ساخت هر کارخانه تولیدی قبل از رفتن به سراغ طراحی و موارد مختلف ساخت باید ابتدا هزینه آن برآورد شود تا مشخص گردد که آیا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و سودده هست یا خیر؟ با اینکه قیمت مصالح و خطوط تولید بسیار نوسان دارد و ممکن است هر روز تغییر کند اما برای ساخت یک کارخانه تولیدی برای محاسبه هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد باید بر اساس یک سری معیارهای مشخص به صورت بروز شده برآورد گردد.

مهمترین عوامل تاثیرگذار در هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

مهمترین عواملی که می توانند در برآورد هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد تاثیر داشته باشند عبارتند از:

  • مشخص کردن محدوده کارخانه و نوع محصول مورد نظر برای تولید: شما باید بدانید دقیقا چقدر فضا برای تولید میلگرد دارید و در این فضای مشخص چه نوع میلگردی را می توانید تولید کنید؟ درواقع فرم دهی فلزات یکی از اساسی ترین بخش های تولید میلگردها می باشد که با روش های مختلفی مانند ماشین کاری ریخته گری، پرس کاری متالوژی و ... انجام می شود و هر کدام از این روش ها به تجهیزات خاصی نیاز دارند و در نتیجه روی هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد تاثیر زیادی می گذارند.
  • موارد کاربرد محصول: شما باید بدانید میلگردهایی که قرار است در این کارخانه جدید تولید شوند برای چه کاربردهایی هستند. زیرا میلگردها بر اساس نوع کاربرد از نظر متراژ، سطح مقطع؛ نوع آلیاژ به کار رفته، فرایند تولید، نوع آج زده شده روی میلگرد و ... متفاوت هستند.
  • بررسی اهمیت استراتژیک محصوص برای توسعه برنامه های اقتصادی کشور: همانطور که می دانید تولید میلگرد که با فولاد ساخته می شود، یکی از بخش های بزرگ تجاری و استراتژیک هر کشور محسوب می شود. بنابراین باید طرح کارخانه تولید میلگرد از این نظر نیز مقرون به صرفه و سودده باشد.
  • بررسی میزان واردات و قیمت میلگرد در 5 سال گذشته: شما برای تولید هر نوع میلگردی به شمش های آلیاژ مورد نظر ساخته شده از فولاد نیاز دارید. ممکن است آلیاژ مد نظر شما در ایران تولید شود و یا از کشورهای دیگر وارد گردد. بنابراین باید این موضوع را مشخص کرده و دقیقا محاسبه کنید برای میزان تولید مورد نظر چقدر آلیاژ لازم دارید و میزان واردات یا تولید آن در کشور و قیمت آن در 5 سال گذشته را بررسی کنید تا با محاسبه میانگین آن بتوانید یک قیمت حدودی برای هزینه مواد خام کارخانه در نظر بگیرید و در محاسبه هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد به عنوان یک فاکتور اساسی لحاظ نمایید.

مهمترین عوامل تاثیرگذار در هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

سایر عوامل موثر در هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

سایر موارد مهم که باید برای محاسبه هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد در نظر بگیرید عبارتند از:

  • حجم تولید مورد نظر
  • هزینه انبارداری و حمل و نقل
  • تعداد نیروهای مورد نیاز
  • تجهیزات آزمایش کنترل کیفیت میلگرد
  • هزینه بسته بندی
  • هزینه مصالح مورد نیاز
  • هزینه اجرای طراحی انجام شده برای کارخانه

همانطور که ملاحظه کردید موارد بسیار زیادی در هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد تاثیر دارند که بسیاری از آنها متغیر بوده و نمی تواند یک مقدار مشخصی را برای آن پیشنهاد داد. بنابراین برای محاسبه این هزینه باید همه موارد گفته شده را به صورت جزئی در یک لیست نوشته و بعد از استعلام قیمت هر مورد با جمع هزینه ها هزینه کلی ساخت کارخانه را مشخص نمایید. 

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار