کاربرد تیرآهن

تیرآهن یکی از پرکاربردترین مقاطع آهنی مورد استفاده در ساختمان است. فراوان بودن آهن نسبت به سایر فلزات، امکان ترکیب آن با فلزات دیگر و آلیاژ کاری و... باعث شده است که این محصولات استفاده گسترده‌ای داشته باشند. در ساختمان ها از انواع مختلف آهن استفاده می کنند، اما به جرأت می توان گفت که پرکاربردترین آنها تیرآهن است. کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی بیشتر احساس می شود، اما در صنایع دیگر نیز ممکن است بسته به شرایط از این محصولات استفاده کنند. تولید این محصولات در مقاطع مختلف و با درصدهای آلیاژی متفاوت این اجازه را به استفاده کنندگان داده است که از آنها در شرایط مختلف استفاده کنند، ولی به طور کلی می توان گفت بیشترین هدف استفاده از این محصولات تحمل فشارهای خمشی و تنشی است که به یک سازه وارد می شود. در ادامه با بررسی جزئیات بیشتری در خصوص این محصولات با شما در میان می گذاریم تا موارد مختلف کاربرد تیرآهن برای شما بهتر مشخص شود.

ویژگی های کاربردی تیرآهن در ساختمان

همه تیرآهن را به عنوان یکی از المان های اساسی مورد استفاده در صنایع ساختمانی می دانند که می تواند بار زیادی را در جهات مختلف تحمل کند. بسته به این که تیرآهن چه نقشی در سازه دارد، به انواع مختلف تقسیم می شود. به عنوان مثال طول بال ها و جان تیرآهن می تواند در شرایط مختلف گوناگون باشد به همین صورت است که تیرآهن های مورد استفاده برای کاربردهای گوناگون را در اندازه ها مقاطع مختلف تولید می کنند. پس به این صورت می توان گفت یکی از فاکتورهای اساسی برای تعیین انواع تیرآهن، سایز این محصولات است. مورد بعدی که ممکن است روی تعیین انواع این محصولات در موارد بسیار خاص تاثیر داشته باشد، نوع آلیاژهای استفاده در این محصولات است. از آنجایی که آهن خام دارای ضعف های متعددی است، این محصولات را با فلزات دیگر آلیاژ می کنند تا در زمان استفاده خصوصیات بهتری داشته باشند. البته تیرآهن ها تحت استاندارد های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، پس می توان گفت استانداردها موارد تعیین کننده‌ای برای انواع تیرآهن هستند.

ویژگی های کاربردی تیرآهن در ساختمان

کاربرد انواع مختلف تیرآهن

این که کاربرد تیرآهن چیست بستگی به استانداردی دارد که تحت لیسانس آن این محصولات را تولید کرده اند. دسته بندی‌های استاندارد تیرآهن عبارتند از:

تیرآهن های INP و IPE معمولا در اسکلت فلزی ساختمان‌ها، به عنوان ستون به کار می روند همچنین در بسیاری از موارد دیده شده که این محصولات در مواردی مانند پوشش سقف ها، پل های لانه زنبوری، نعل درگاه ها، خرپاها و سایر سازه های مشابه استفاده می کنند. موردی که در این میان باید مد نظر قرار دهید این است که کاربرد تیرآهن های ساخت کشورهای مختلف می تواند با هم متفاوت باشد. به عنوان مثال استفاده از تیرآهن های IPE که ساخت کشورهای کره، آلمان، اسپانیا، لهستان، و چین هستند؛ در شرایط مختلف می تواند تاثیرات مختلفی روی نتیجه نهایی کار داشته باشد. در همین رابطه به عنوان مثال باید بدانید تیرآهن های آلمانی کیفیتی بسیار بهتر از نمونه های چینی دارند و همین باعث شده که از این محصولات در مواردی استفاده کنند که حساسیت بسیار بالاست.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار