فرق تیرآهن اصفهان با کرمانشاه در چیست؟

 تیرآهن یکی از قطعات مهم در کارهای ساخت و ساز است. تیرآهن‌ها در ابعاد متفاوت و توسط کارخانجات مختلفی تولید می‌شوند که باعث می‌شود ویژگی‌های متفاوتی پیدا کنند. دو مورد از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین نوع تیرآهن، تیرآهن‌هایی هستند که توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه فولاد کرمانشاه تولید می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که فرق تیرآهن اصفهان با کرمانشاه در چیست. در فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی می توانید قیمت روز تیرآهن را مشاهده نمایید.

تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن کرمانشاه در اصل در کارخانه جهان فولاد غرب ساخته می‌شود که به آن به اختصار کرمانشاه نیز می‌گویند. این کارخانه با هدف کاهش واردات تیرآهن به درون کشور تأسیس شد. تیرآهن 14 سنگین وزن ساخته شده در این کارخانه بسیار محبوب و پرکاربرد است. مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت تیرآهن‌های این کارخانه از نظر ویژگی‌ها و استانداردهای فیزیکی و شیمیایی چک شده‌اند و در با کیفیت بودن آنها تردیدی نیست. این کارخانه تیرآهن‌ها را در دو سایز 14و 16 تولید می‌کند و به فروش می‌رساند. این کارخانه هم اینک سهم زیادی در تولید تیرآهن مورد نیاز برای ساخت و ساز در کشور دارد و بخش قابل توجهی از نیازهای فولاد کشور را تأمین می‌کند.
کارخانه فولاد کرمانشاه در گذشته تیرآهن 14 را در سه وزن متفاوت سبک (120 کیلویی)، متوسط (130 کیلویی) و سنگین (140) کیلویی تولید می‌کرد. امروزه این کارخانه تیرآهن سایز 14 را در وزن 130 کیلویی به بازار عرضه می‌کند. در مقاله ای تحت عنوان کیفیت تیرآهن کرمانشاه بطور کامل درباره این محصول و ویژگی های بحث شده است، در صورت لزوم می توانید به این مقاله مراجعه کنید و اطلاعات خود را ارتقا بخشید.

تیرآهن اصفهان

می‌توان گفت در حدود نیمی از ورق‌های فولادی به کار رفته در مصارف مختلف در کشور از محصولات اصفهان هستند. کارخانه ذوب آهن اصفهان جزء بزرگترین تولیدکننده‌های مصالح ساختمانی و فولاد صنعتی در ایران است. این کارخانه تیرآهن‌های خود را در سایزهای بین 12 تا 30 تولید می‌کند. تیرآهن‌های این کارخانه محبوب‌ترین نوع تیرآهن در ایران به حساب می‌آیند و عنوان گران‌ترین نوع تیرآهن را نیز به خود اختصاص داده‌اند. برای اطلاع از قیمت تیرآهن 24 اصفهان به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

تیرآهن اصفهان

تفاوت تیرآهن اصفهان با کرمانشاه

تیرآهن کرمانشاه و اصفهان هر دو از جمله لوازم اساسی استفاده شده در صنعت ساختمان‌سازی هستند، اما فرق تیرآهن اصفهان با کرمانشاه در چیست؟
تیرآهن 14 کرمانشاه در مقایسه با تیرآهن همین سایز در کارخانه ذوب آهن اصفهان، 25 کیلوگرم سبک‌تر است. این اختلاف وزن تا حدودی به خاطر تفاوت در ضخامت بال، جان و ارتفاع تیرآهن‌های این دو کارخانه است. سبک‌تر بودن تیرآهن کرمانشاه موجب شده تا قیمت آن از تیرآهن اصفهان پایین‌تر باشد؛ زیرا در مورد تیرآهن این دید وجود دارد که هر چه وزن آن بیشتر باشد، کیفیت محصول بالاتر است.
در کشور ما تیرآهن اصفهان بیشترین محبوبیت را دارد اما تیرآهن کرمانشاه نیز در نوع خود با کیفیت است. همچنین تیرآهن اصفهان مطابق جدول اشتال ساخته شده است این در حالی است که تیرآهن کرمانشاه این گونه نیست. مهم‌ترین فرق تیرآهن اصفهان با کرمانشاه را می‌توان در همین نکته دانست که تیرآهن اصفهان بر خلاف تیرآهن کرمانشاه از استانداردهای وزنی و کیفی جدول اشتال پیروی می‌کند. نکته دیگری که می‌تواند در تشخیص این دو تیرآهن مؤثر باشد، توجه به این مورد است که روی تیرآهن اصفهان به فاصله تقریبی هر دو متر یک آرم ESCO درج شده است، در حالی که در تیرآهن کرمانشاه این گونه نیست. در مقاله کدام تیرآهن بهتر است به طور دقیق به بررسی انواع تیرآهن و ویژگی های آن ها پرداخته شده است.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار