قیمت میلگرد در یک ماه گذشته

به گفته کارشناسان، عوامل ثابتی در تعیین قیمت میلگرد تاثیر دارند. ازجمله این عوامل می توان به شکل ظاهری، آلیاژ سازنده، کیفیت میلگرد و ... اشاره کرد. با این حال حتی با ثابت نگه داشتن این عوامل در طول زمان، اغلب با تغییر قیمت میلگرد مواجه هستیم. این تغییرات می توانند ناشی از عوامل متفاوتی باشند.
پیش بینی و اطلاع از قیمت میلگرد برای فعالان این عرصه در انجام معاملات بسیار مهم تلقی می شود. به همین جهت قیمت میلگرد و تغییرات آن به طور مداوم مورد بررسی قرار می گیرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در یک ماه گذشته

در چند سال اخیر قیمت میلگرد و اغلب آهن آلات دارای روند صعودی بوده و این سیر بالا رونده ناشی از بالا رفتن قیمت ارز و کاهش فروش نفت در ایران بوده است. با این حال در یک ماه اخیر، یعنی از فروردین ماه ۱۴۰۰، به دلیل پایین آمدن قیمت دلار، قیمت میلگرد هم تا حدی با کاهش مواجه شد. قیمت دلار به طور مستقیم بر قیمت میلگرد تاثیر می گذارد. قیمت میلگرد در ماه گذشته چیزی حدود ۱۴۳۰۰ تومان بود که همانطور که گفتیم نسبت به ماه قبل از آن روند نزولی را در پیش گرفت. روند کاهشی که همچنان و با شیبی کند تا امروز هم ادامه دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد در یک ماه گذشته

عواملی که به طور غیر مستقیم بر قیمت میلگرد موثرند

علاوه بر قیمت ارز و نفت که دو پارامتر مهم و تاثیرگذار بر قیمت میلگرد هستند، عوامل دیگری هم چون قیمت جهانی انواع میلگرد، مناسبات سیاسی، هزینه حمل و نقل و ... نیز به طور غیر مستقیم بر قیمت نهایی میلگرد موثر هستند.
در ماه گذشته وضعیت قیمت میلگرد با شیب ضعیفی ابتدا سیر نزولی را پیمود و در اواسط ماه دوباره به حالت صعودی تغییر پیدا کرد. عوامل غیر مستقیم و موثر بر نرخ میلگرد با کمی تاخیر اثر خود را بر قیمت این محصول اعمال می کنند.
 نمودار افزایش قیمت میلگرد در مقاله ای تحت همین نام در بخش مقالات آهن آلات دی بررسی شده است. شما عزیزان می توانید برای مشاهده این نمودار و عوامل تاثیر گذار در آن به این مقاله رجوع کنید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار