نمودار افزایش قیمت میلگرد

همانطور که می دانید قیمت روز میلگرد در بازار امروز به صورت مداوم تغییر می کند. اما این تغییرات قیمتی بر چه اساسی هستند و به چه صورت دستخوش تغییر می شوند؟ برای پاسخ این سوال ها با ما همراه باشید.

نوسان قیمت میلگرد

تغییراتی که در روند قیمت میلگرد و دیگر آهن آلات وجود دارند دارای شیب متفاوت و بی نظمی های متفاوتی است. این موضوع نشان از بی ثباتی قیمت میلگرد در طی زمان دارد. به همین منظور کارشناسان نمودارهایی را ترسیم می کنند تا بتوانند این تغییرات را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند و آن را تحلیل کنند. در مقاله ای با عنوان قیمت میلگرد در یک ماه گذشته، قیمت میلگرد به همراه عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی نمودار افزایش قیمت میلگرد

در این نمودار در ابتدای سال قیمت میلگرد افزایش قابل توجهی نداشت. دلیل این امر ثبات نسبی نرخ دلار و نوسانات کم بازار بود.
از طرفی با توجه به نمودار می توان مشاهده کرد که در سه ماه اول سال قیمت میلگرد دارای ثبات بیشتری بوده است این موضوع به دلیل افزایش ساخت و ساز و تقاضای بیشتر است. این تقاضا تا حدی باعث ثبات در قیمت میلگرد و عرضه آن با حجم بیشتری به بازار بوده است.
قیمت میلگرد بار دیگر در تیرماه و همزمان با افزایش نرخ دلار افزایش یافت. در این مرحله هم افت و خیزهایی در قیمت میلگرد مشاهده می شود که نشان از بی‌ثباتی نرخ ارز در این بازه زمانی دارد.
قیمت دلار در شهریورماه ۹۹ نسبتا کاهش یافت اما رفته‌رفته بالا رفت تا نهایتا در هفته های ابتدایی آبان ماه و همزمان با بالا رفتن ناگهانی قیمت دلار به اوج خود رسید.
همانطور که می بینید از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت میلگرد قیمت نفت و دلار است. میلگرد و آهن آلات به دلیل تاثیری که در اقتصاد دارند به شدت متاثر از قیمت دلار و نفت هستند. افزایش قیمت دلار به طور مستقیم باعث بالا رفتن قیمت میلگرد شده است.
یکی از نکات مهم هنگام تحلیل نمودار قیمت میلگرد این است که این نمودار را باید در هر دوره به طور جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار داد. زیرا تغییرات قیمت آن از عوامل متعددی سرچشمه می گیرد. عواملی که با تغییر آن ها قیمت میلگرد نیز متغیر خواهد بود.
با بررسی تغییرات قیمت جهانی میلگرد امروز با استفاده از نمودار های دوره ای می توان با دقت بیشتری نسبت به پیش بینی قیمت میلگرد در آینده اقدام نمود. دلیل افزایش قیمت میلگرد را در این مقاله ای با این عنوان بررسی نموده ایم با مطالعه این مقاله بطور دقیق، این فاکتورها را با دقت بررسی کنید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار