افزایش مجدد قیمت آهن

آهن برای بار چندم گران شد!

حتماً این تیتر را در خبرگزاری ها دیده اید، و از افزایش مجدد قیمت آهن تعجب کرده اید! در چندین هفته گذشته شاهد رکورد در بازار فولاد کشور بودیم و یک سری اخبار در زمینه افزایش قیمت آهن آلات به میزان 43 درصد نیز منتشر شده است که به طور کلی تیتر اصلی خبرگذاری ها است.

علت افزایش قیمت آهن آلات چالش های زیادی را در بین فعالان بازار و خریداران مسکن ایجاد کرده است. حال می خواهیم در مورد اخبار جدید در مورد شرایط افزایش مجدد قیمت آهن صحبت کنیم.

تحریکات بازار: علت اصلی افزایش مجدد قیمت آهن

وقتی صحبت از یک واقعیت محض است دیگر نیاز به اثبات نیست و افزایش مجدد قیمت آهن نیز یک واقعیت محض است و باید آن را قبول کرد. دقت کنید افزایش نرخ دلار و نرخ پایه شمش در هفته های گذشته باعث شد تا بازار در راستای افزایش مجدد قیمت آهن تحریک شود. نرخ رقابتی در خصوص آهن به قدری عجیب و غریب بود که بر روی شرایط اجرایی بازار تاثیر گذاشت.
میانگین نرخ آهن به نسبت سال های گذشته بیشتر شده و نمودارهای قیمت نشان می دهد که این افزایش احتمالاً بیشتر هم خواهد شد.

در مورد افزایش مجدد قیمت آهن می بایست وارد حوزه شمش القایی است که اولین حوزه ای است که در این راستا نگاه ها را به سمت خود جلب می کند. چند هفته ای است که نرخ شمش القایی در بورس راکد مانده و نتوانسته قد علم کن این موضوع شرایط افزایش مجدد قیمت آهن را کمی عجیب تر کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که در سال 99 با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاثیر زیادی روی قیمت کالاهای اساسی گذاشته شده است. آهن هم در این لیست قرار دارد و شامل نوسانات زیادی بوده است. بررسی ها نشان می دهد که متقاضیان این محصول برای خرید درگیر یک سری رویکرد نوسانی عجیب و غریب شده اند که در نهایت تصمیم گیری را برایشان دشوار کرده است.

تحریکات بازار: علت اصلی افزایش مجدد قیمت آهن 

عوامل موثر در افزایش مجدد قیمت آهن در سال 1400

پیش بینی ها در خصوص افزایش مجدد قیمت آهن برای ادامه مسیر سال 1400 اینطور نشان می دهد که عوامل زیر اصلی ترین عامل در افزایش تعرفه هستند:

  • اصلی ترین دلیل، عوامل خارجی هستند که روی قیمت جهانی آهن تاثیر می گذارند.
  • همینطور عوامل داخلی نیز وجود دارد که می تواند منجر به افزایش مجدد قیمت آهن دارد.

اگر بخواهیم تحلیلی در مورد عوامل خارجی در راستای افزایش مجدد قیمت آهن داشته باشیم، شاید شیوع ویروس کرونا یکی از موارد پر اهمیت است. در واقع فشار های اقتصادی سبب شده تا دولت مربوط به افزایش مجدد قیمت آهن باشد. این موضوع در ایران در صنف آهن بسیار دیده می شود.
اما در مورد دومین دلیل، یعنی عوامل داخلی برخی شرایط جذاب دیگر مطرح است که باید بررسی کنید. مثلاً شرایط عمرانی کشور و همینطور بودجه هایی که برای این بخش در نظر گرفته می شود خود دلیلی بر افزایش مجدد قیمت آهن است.
از سوی دیگر روند حرکت قیمت ارز در داخل کشور باعث شده تا شرایط خاصی در راستای افزایش مجدد قیمت آهن صورت بگیرد.
از سوی دیگر شرایط اختصاص یافته دولت در راستای ارز نیمایی موضوعی است که باید بررسی کنید.
میزان عرضه و تقاضا برای آهن و شاخصی که در این زمینه دیده می شود سبب شده تا اهن نتواند قیمت ارزان خود را حفظ کند.
عوارض و مالیات های تعیین شده برای یک سری از محصولات فولادی موضوعی است که باید بهتر بررسی شود. در سال های اخیر تقاضا برای آهن به نسبت قبل بیشتر است و این موضوع بازار را به سمت خود کشیده است.

عوامل موثر در افزایش مجدد قیمت آهن در سال 1400 

پیش بینی نهایی در خصوص افزایش مجدد قیمت آهن

یکی از عواملی که سبب می شود تقاضا برای آهن بیشتر شود، احداث کارخانه های جدید بوده و همینطور آغاز کار برای چندین مرکز تولید است. این روش عاملی برای عرضه بالاتر محسوب می شود. در سال های آتی پیش بینی های صورت گرفته مشخص کرده است که تقاضا برای آهن با رشد بیشتری همراه است.
در سال گذشته ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از کارگاه هایی که با آهن سروکار داشتند مختل شوند این کارگاه ها برای از بین بردن ضررهای گذشته در سال جدید، می بایست رویکرد افتتاح دوباره داشته باشند و در این زمینه شرایط به خوبی فراهم شده است.

کارشناسان و تحلیلگران در زمینه افزایش مجدد قیمت آهن یک سری شرایط را مدنظر قرار داده اند به طوری که افزایش تقاضا باز هم پیش بینی شده و در این زمینه شاهد افزایش نرخ ارز در داخل کشور هستیم و این موضوع باز هم منجر به افزایش مجدد قیمت آهن می شود. این رویکرد سبب می شود که پیش بینی های لازم در زمینه قیمت آهن رفته رفته بهبود یابد و شرایط به سمتی پیش برود که قابلیت اجرایی به صورت عمده بررسی شود و البته که شاخص گذاری ها در این زمینه قابل قبول است.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار