کنترل قیمت میلگرد

کنترل قیمت میلگرد و دیگر آهن الات متاثر از برخی عوامل وپارامترهاست. هرچند در طول سالیان گذشته سعی بر این بوده است که در بازه های زمانی متفاوت، نرخ قیمت میلگرد ثابت نگه داشته شود، اما متاسفانه این اتفاق جز در مقاطع زمانی کوتاهی میسر نبوده است. عوامل متفاوتی دست به دست هم داده اند و باعث عدم کنترل قیمت میلگرد به مدت طولانی باشند. از جمله عوامل مهمی که از ثبات قیمت میلگرد ممانعت به عمل آورده است تحریم های اقتصادی علیه ایران بوده است. با توجه به حجم عرضه و تقاضای میلگرد و هم چنین کند شدن صادرات و واردات میلگرد احتمال ریزش قیمت و کنترل نرخ آن کمی دور از ذهن است. قیمت میلگرد آجدار و ساده تولید شده در کارخانه های مختلف را در فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مشاهده نمایید.

چه عواملی در کنترل قیمت میلگرد موثر هستند؟

  • قیمت ارز و نفت
    از جمله مهم ترین عواملی که به طور مستقیم بر قیمت میلگرد موثر است و می تواند در کنترل قیمت آن نقش بسزایی ایجاد کند، قیمت ارز و فروش نفت است. در کشوری مانند ایران که پایه های اقتصادی آن بسته به فروش نفت است این گزینه از عوامل موثر بر قیمت نهایی میلگرد است.
    با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و فشار های اقتصادی، قیمت ارز نرخ صعودی را طی می کند و فروش نفتی با محدودیت مواجه است. کنترل قیمت میلگرد در صورتی اتفاق می افتد که نرخ ارز و فروش نفت برای مدتی دارای ثبات باشد.
    از جمله عوامل موثر دیگر که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت میلگرد موثرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مناسبات سیاسی
  • تورم اقتصادی
  • میزان عرضه و تقاضا میلگرد
  • میزان صادرات و واردات میلگرد
  • هزینه های حمل و نقل
  • ...

چه عواملی در کنترل قیمت میلگرد موثر هستند؟

چگونه قیمت میلگرد کنترل می شود؟

کارشناسانی که در امر پیش بینی قیمت میلگرد مهارت دارند و با آنالیز شرایط حاکم می توانند تا درصد بالایی قیمت و نرخ میلگرد را پیش بینی کنند، بر این باورند که کنترل قیمت میلگرد در بازار با ثبات عوامل موثر بر آن امکان پذیر است.
به طور مثال با ثابت شدن نرخ دلار تمامی معاملات مربوط به میلگرد در یک بازه زمانی مشخص با نرخ معینی صورت می گیرد که این امر می تواند سبب کنترل قیمت میلگرد بشود.
قیمت جهانی میلگرد نیز دارای نوساناتی است که کنترل نرخ آن نسبت به کنترل قیمت میلگرد در داخل کشور راحت تر انجام می پذیرد. قیمت جهانی آهن آلاتی مانند میلگرد می تواند تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی میلگرد عرضه شده داخلی و یا وارداتی داشته باشد.

 برای آشنایی با ویژگی های میلگردهای با کیفیت می توانید به مقاله ای تحت عنوان مشخصات میلگرد خوب در قسمت وبلاگ آهن آلات دی مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار