مشخصات میلگرد خوب

امروزه ساختن یک سازه بدون وجود میلگرد تقریبا امکان پذیر نخواهد بود. میلگرد در صنعت ساخت و ساز کاربرد بالایی دارد و به همین دلیل ویژگی های آن بسیار حائز اهمیت است. به دلیل دوام و استحکامی که میلگرد ها دارند می توان از آن ها برای ساخت انواع سازه های محکم استفاده نمود. برای خرید میلگرد باید شناخت دقیقی نسبت به آن و نوع سازه داشت و با مشاوره با کارشناسان فروش به خرید میلگرد مناسب اقدام نمود. در هر صورت دانستن ویژگی های یک میلگرد ایده آل در صنعت ساخت و ساز امری ضروری تلقی می شود.

چگونه میلگرد خوب را تشخیص دهیم

با افزایش رشد ساخت و ساز و صنایع فولادی، بستر مناسبی برای ورود میلگرد های تقلبی به بازار فراهم شده است. این محصولات اغلب با قیمت پایین تری به خریدار عرضه می شوند و همین موضوع باعث خواهد شد که بازار میلگرد های تقلبی رونق یابد. استفاده از این محصولات تقلبی در نهایت باعث خسارت های جانی و مالی خواهند شد به همین دلیل در تشخیص میلگرد خوب و اصل باید به این نکته توجه نمود که هر محصول فولادی از جمله میلگرد دارای کد اختصاری می باشد. از سمت چپ میلگرد نام کارخانه تولید کننده، کد مربوط به میلگرد و در نهایت فرآیند مربوط به آن حک می شود. به طور مثال بعد از حک شدن شرکت تولید کننده حرف c نشان دهنده مشخصه میلگرد آجدار جناغی یا میلگرد A3 می باشد. بعد از آن حرف U نشان دهنده فرآیند ساخت میلگرد به روشی غیر از ترمکس می باشد.

از جمله نکات مهم در تشخیص میلگرد خوب استاندارد بودن آن خواهد بود. میلگرد استانداردی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد میلگرد A3 یا میلگرد آج 420 می باشد. میلگرد های مورد استفاده باید قبل از استفاده تست شود و مورد آزمایش قرار گیرد. یک میلگرد خوب باید دارای مقاومت بالایی باشد تا بتواند بار تحمیل شده را تحمل کند. روش هایی که طی فرآیند آن ها میلگرد هایی با مقاومت بالا تولید می شوند عبارتند از:

  • تولید میلگرد به روش سردکاری
  • تولید میلگرد به روش آلیاژی
  • تولید حرارتی و خنک کاری

چگونه میلگرد خوب را تشخیص دهیم

در خرید میلگرد خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم

از جمله ویژگی هایی که در خرید میلگرد خوب باید به آن ها دقت نمود موارد زیر می باشند: 

  • علامت اختصاری: حتما از میلگردهایی استفاده کنید که بر روی آن ها علامت اختصاری نوع میلگرد، شرکت سازنده و نوع فرآیند تولید ثبت شده باشد.
  • شرکت سازنده: میلگرد های مورد استفاده باید از شرکت های معتبر تهیه شوند و از کیفیت مطلوب برخوردار باشند.
  • مقاومت و استحکام: از جمله ویژگی بارز یک میلگرد دوام و استحکام بالای آن می باشد. مقاومت میلگردها قبل از ارائه به بازار تست خواهد شد.
  • استاندارد بودن: اندازه، وزن و تمامی ویژگی های یک میلگرد، در نهایت استاندارد بودن آن را مشخص خواهد نمود. به طور مثال میلگرد هایی با وزن سبک که از آلیاژ های غیر استاندارد در ساخت آن ها استفاده شده است، عواقب نامطلوبی را در ساختمان دارد.
  • قیمت مناسب: مناسب بودن قیمت میلگرد یکی از ویژگی های میلگرد می باشد. میلگرد های ارزان ممکن است دارای استاندارد های لازم نباشند. 
نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار