هر شاخه میلگرد چند کیلو است

وزن میلگرد یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در تعیین کیفیت میلگرد می باشد. کارخانه های مختلف در ایران اقدام به تولید میلگرد با سایزها و استانداردهای مختلف نموده اند. آهن آلات دی به عنوان یکی از مراکز فروش و عرضه انواع میلگرد در کشور می باشد که محصولات موجود در سبد کالایی خود را با بهترین قیمت به دست مصرف کنندگان می رساند.
برای اطلاع از وزن هر شاخه میلگرد به پارامترهای مختلفی نیاز داریم که در محاسبه وزن آن دخیل می باشد. این پارامترها عبارتند از: طول و قطر هر شاخه میلگرد. با جایگذاری این مقادیر در فرمول زیر در نهایت وزن میلگرد بر حسب کیلو گرم بدست خواهد آمد.

وزن میلگرد(کیلوگرم)= (شعاع(میلیمتر) * شعاع(میلیمتر) * 3.14 * طول شاخه(میلیمتر) * 7.8 ) / 1000

میلگرد ۱۴ چند کیلو است

وزن میلگردهای تولید شده در 22 کارخانه فعال در این زمینه در ایران با درنظر گرفتن قطر و طول مختلف، متفاوت می باشد. در ایران میلگردها بر اساس استاندارد بین المللی DIN تولید می شوند.

در جداول وزنی میلگرد به راحتی می توانید وزن هر شاخه میلگرد سایز 14 را بیابید اما در صورتی که این جدول را در اختیار نداشتید، می توانید از فرمول بالا برای محاسبه وزن هر شاخه میلگرد 14 استفاده کنید. بطور کلی وزن یک شاخه میلگرد 14 با طول 12 متر برابر است با 15 کیلوگرم.

میلگرد ۱۴ چند کیلو است

میلگرد ۱۶ چند کیلو است

یکی از موارد مهمی که در محاسبه وزن انواع میلگرد می تواند مهم و تاثیرگذار باشد، کارخانه سازنده و یا برند میلگرد است. بر همین اساس باید بدانید که وزن هر شاخه از میلگرد با سایز معین از برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد، شما عزیزان برای اطلاع از وزن دقیق میلگرد هر کارخانه می توانید با مشاورین و کارشناسان مجرب آهن آلات دی در تماس باشید. اما به طور کلی و بر اساس استاندارد دین، وزن هر شاخه 12 متری از میلگرد سایز 16 برابر با 20 کیلو گرم می باشد.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار