راهنمای خرید میلگرد

یکی از مصالح بسیار مهم که به وفور در پروژه های ساخت و ساز عمرانی به کار می رود میلگردها هستند که در انواع مختلفی تولید می شوند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید میلگرد، یک راهنمای خرید میلگرد برای آشنایی با آنها داشته باشید تا بتوانید مناسبترین نوع میلگرد را انتخاب کنید.

نکات مهم در هنگام خرید میلگرد 

برای خرید بهترین میلگرد برای ساخت و ساز باید پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

  • استاندارد بودن وزن میلگرد: اولین نکته ای که به عنوان راهنمای خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشید وزن استاندارد میلگرد می باشد که باید توسط شما یا مجریان طرح بر اساس جداول استاندارد موجود بسته به طول مورد نیاز برای پروژه به صورت دقیق محاسبه شود.
  • سایز میلگرد: قطر میلگردها نیز با هم متفاوت هستند و معمولا بین 6 تا 60 میلیمتر بر اساس نوع کاربرد، کارخانه سازنده و استاندارد در نظر گرفته شده، متفاوت می باشد. میلگردها اغلب در طول های 12 متری تولید می شوند و در طول های کمتر از 10 متر به صورت کلاف نیز به بازار عرضه می شوند. سایز میلگردها با شماره های زوج و دو عدد دو عدد از شماره 14 به صورت 14، 16، 18، 20 و ... اضافه می شود که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد.
  • نوع استاندارد میلگرد: استانداردهای متفاوتی در کشورهای مختلف برای ساخت انواع میلگرد وجود دارد. در هر نوع استانداردی نیز یک دسته بندی متفاوت در نظر گرفته می شود؛ بنابراین باید هنگام خرید توجه داشته باشید که میلگردهای موجود طبق کدام استاندارد جهانی ساخته شده و چه نوع دسته بندی دارد. در ایران اغلب میلگردها بر اساس استانداردهای روسی ساخته می شوند.
  • آج میلگرد: نکته مهم دیگری که می توان به عنوان راهنمای خرید میلگرد در نظر گرفت شکل آج روی میلگردها می باشد. این آج ها با قالب های متفاوتی زده می شوند و میلگردها بر اساس نوع این آج ها از نظر تحمل نیروهای کششی تقسیم بندی می شوند. یک نوع ساده آن نیز بدون آج و صاف است که برای مکان های ساده با احتمال پایین افزایش نیرو استفاده می گردند. به طور خلاصه می توان گفت کاربرد آج های مختلف میلگردها به شکل زیر می باشند:
    - میلگرد آجدار گرید A2 برای ساخت سازه هایی که نیاز به استحکام بالایی ندارند و یا ارتفاع سازه پایین است.
    - گرید A3 برای سازه های با بارهای متوسط که بیشترین مصرف را در سراسر دنیا دارند.
    - گرید A4 که به صورت مرکب هستند و برای ساختمان هایی که نیاز به استحکام بالاتری دارند استفاده می شود.
  • خواص مکانیکی میلگردها: در هنگام خرید میلگرد ویژگی های مکانیکی میلگرد مانند میزان شکل پذیری و جوش پذیری نیز برای به کار بردن در ساخت سازه مورد نظر مهم است.
  • بسته‌‎بندی میلگرد‎ها: میلگردها معمولا بسته به متراژ هر میلگرد به صورت شاخه ای و یا کلاف بسته بندی می شوند. بیشتر میلگردها با طول 12 متری تولید شده و در بسته های 2 تا 5 تنی قرار می گیرند. بنابراین به عنوان راهنمای خرید میلگرد، شما باید بدانید دقیقا چند شاخه میلگرد 12 متری یا کلافی نیاز دارید. میلگردهای کلافی همانطور که از نامشان مشخص است با میلگردهای نازک به صورت پیچیده شده دور یک قرقره بسته بندی می شوند و مزیت آنها این است که حمل و انبارداری این نوع میلگردها نسبت به میلگردهای شاخه ای بسیار راحت تر است.

نکات مهم در هنگام خرید میلگرد

خرید بهترین میلگرد

به طور کلی هنگام خرید میلگرد به عنوان کارفرما بهتر است ابتدا با مجری یا پیمانکار پروژه مورد نظر مشورت کنید تا مقدار مورد نیاز و بهترین میلگردی که برای پروژه شما مناسب است را به شما معرفی کنند و بعد با توجه به نکاتی که گفته شد تنها از فروشگاه های معتبر این مصالح را تهیه نمایید. برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد  در بازار می توانید به فوشگاه اینترنتی اهنک مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار