پیش بینی آهن پخش از قیمت نبشی 4 امروز

استفاده از انواع فراورده‌های آهنی در ساختمان‌سازی و پل‌سازی به استحکام سازه عمرانی کمک خواهد کرد. نبشی ۴ نوع خاصی از پروفیل‌های باز و ظریف است که در قسمت‌های مختلف اسکلت یک ساختمان یا پل به کار می‌رود. منظور از نبشی 4، یک پروفیل با سطح مقطع V یا L شکل است که با دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شود. اندازه بال‌های این نوع پروفیل می‌توانند با یکدیگر مساوی یا غیر هم اندازه باشند.

قیمت نبشی ۴ بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. برای مثال نوسانات قیمت ارز و قیمت روز آهن، بر این مسأله تأثیر می‌گذارد. در هر حال، اگر می‌خواهید برای خرید نبشی ۴ اقدام کنید، بهتر است به یک مرجع مطمئن مانند آهن پخش مراجعه کنید.

نبشی ۴ و کاربردهای آن

نبشی ۴ عبارت است از نوعی پروفیل باز با سطح مقطع V یا L شکل که با دو روش فابریک و پرسی تولید می‌شود. ساختار نبشی ۴ به گونه‌ای است که از دو بال عمود بر هم، با طول ۴۰ میلی متر، ساخته می‌شود. این بال‌ها می‌توانند هم اندازه یا با اندازه‌های مختلف باشند. هر یک از این پروفیل‌ها در جای خود به کار می‌روند، اما نبشی ۴ بال مساوی، کاربرد گسترده‌تری در ساختمان‌سازی و پل‌سازی خواهد داشت.

ضخامت نبشی بر اساس نوع کاربرد آن تعیین می‌شود که می‌تواند ۳ میلی متر و بیشتر باشد. پرکاربردترین ضخامت برای این نوع پروفیل، برابر با ۴ میلیمتر است. نبشی ۴ کاربردهای مختلفی در صنعت و عمران دارد که بعضی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع پروفیل عبارتند از:

  • خودرو سازی
  • صنایع کشتی سازی
  • پیاده‌سازی آسانسور (برای آهن کشی کردن چاه آن)
  • استفاده در اجرای سقف‌های کرومیت به عنوان بال بالایی تیرچه
  • اجرای انواع اتصالات مثل پل به ستون و صفحه ستون به ستون
  • اتصال تیرآهن به تیر باربر

در هر یک از صنایع، انواع نبشی ۴ به کار می‌روند که به شکل‌های متعدد (بال مساوی، بال نامساوی یا اسپیرال) تولید می‌شوند. برای مثال، نوع بال مساوی آن در ساختمان‌سازی، کاربرد وسیعی دارد، اما در پیاده‌سازی راه پله، نبشی بال نامساوی، کاربردی‌تر خواهد بود. البته این موضوع به نظر مهندسان و معماران ساختمان بستگی دارد.

نبشی ۴ و کاربردهای آن

قیمت نبشی ۴ به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر بر قیمت نبشی ۴، در دو گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. بعضی از فاکتورها به تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی دولت و مجلس مربوط می‌شوند. برای مثال، نوسانات نرخ ارز، اصلی‌ترین عامل بر قیمت انواع پروفیل از جمله نبشی ۴ است. سایر عوامل موثر بر قیمت این نوع پروفیل، عبارتند از:

  • نرخ تورم در جامعه
  • قیمت جهانی آهن
  • تحریم‌های اقتصادی
  • افزایش قیمت حمل و نقل و انرژی

گروه دیگری از عوامل موثر بر قیمت نبشی ۴، به فرایند تولید آن مربوط هستند که در ادامه به مهم‌ترین عوامل، اشاره خواهیم کرد.

نوع پروفیل بر اساس روش ساخت

روش‌های ساخت انواع نبشی، در دو دسته کلی فابریک و پرسی تقسیم بندی می‌شوند. در روش فابریک از همان زمان تولید، محصول به شکل دو دیواره عمود بر هم (با زاویه تیز) تولید شده و برش می‌خورد، اما در روش پرسی، ورق‌های فولادی با ضخامت مشخص به کمک دستگاه‌های مخصوص، خم می‌شوند. گوشه این نوع پروفیل گرد است و از این طریق تشخیص داده می‌شود. روش تولید این نوع پروفیل بر قیمت تمام شده آن تأثیرگذار است.

سبک یا سنگین بودن نبشی

انواع نبشی ۴ بر اساس ضخامت آن‌ها، وزن‌های متنوعی دارند. در صورتی که وزن یک شاخه از این نوع پروفیل نسبت به وزن استاندارد آن بیشتر باشد، آن را نبشی سنگین می‌نامند، اما اگر مقدار وزن کمتری داشته باشد، تحت عنوان سبک، خرید و فروش می‌شود. قیمت نبشی ۴ سبک نسبت به سنگین کمتر است.

کارخانه تولید‌کننده

در کشور ما انواع نبشی ۴ در کارخانه‌های مختلف تولید می‌شوند که ذوب آهن اصفهان و شکفته مشهد، دو تولید‌کننده اصلی هستند. محصولات هر کارخانه بنا بر استانداردهایی که به کار می‌برند، کیفیت‌های متنوعی دارند. همین مسأله می‌تواند بر قیمت نبشی ۴، تأثیر بگذارد.

تولید داخل یا وارداتی بودن محصول

در حال حاضر، کشور ما از بعضی کشورها مثل چین، ترکیه، اوکراین و روسیه، انواع پروفیل باز را وارد می‌کند. بنابراین قیمت این نوع پروفیل‌ها بر اساس نرخ ارز محاسبه می‌شود. مسلماً قیمت پروفیل‌های وارداتی نسبت به محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند، بیشتر خواهد بود.

قیمت نبشی ۴ به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت نبشی ۴ امروز از زبان متخصصان آهن پخش

قیمت نبشی ۴ به صورت روزانه و حتی لحظه‌ای مشخص می‌شود. از این رو، برای خرید این محصول مخصوصاً در حجم بالا، لازم است ابتدا قیمت آن را برآورد کنید. متخصصان آهن پخش می‌توانند قیمت نبشی ۴ امروز را به صورت دقیق به شما اعلام کنند. در این صورت می‌توانید خریدی مطمئن و باصرفه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر، کافی است به وبسایت این مجموعه سر بزنید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار