نمودار قیمت پروفیل آهن در 5 سال گذشته

مجموعه آهن آلات شهرآهن به‌ عنوان یکی از مراکز پخش انواع پروفیل آهنی و مقاطع فلزی تلاش کرده‌ است اطلاعات کافی در خصوص قیمت محصولات به افراد ارائه دهد. این مجموعه با بررسی تغییرات قیمت پروفیل آهن در سال های گذشته سعی دارد تحلیل جامعی از بازار پروفیل را در اختیار افراد قرار دهد.

انواع پروفیل و قوطی امروزه با سایزهای مختلف در بازار عرضه می‌ شوند. برخلاف ظاهر ساده‌ ای که انواع پروفیل آهنی دارند، برای تولید آنها هزینه‌ های زیادی پرداخت می‌ شود. به‌ همین‌ علت با بررسی نمودار تغییر قیمت پروفیل در ۵ سال گذشته متوجه می‌ شویم که تاثیر فراوانی بر بازارهای موازی داشته‌ است. به‌ عنوان مثال اگر رابطه قیمت پروفیل و صنعت ساخت‌ و ساز را مشاهده کنیم، متوجه می‌ شویم با بالا رفتن قیمت این مقطع آهنی، هزینه‌ های موجود برای ساختمان‌ سازی نیز افزایش یافته‌ است. علاوه‌ بر این در صنعت خودروسازی نیز از انواع پروفیل آهنی استفاده می‌ شود.

نمودار قیمت پروفیل آهن در 5 سال گذشته

اگر بخواهیم قیمت پروفیل آهنی را در ۵ سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم باید فاکتورهایی که در این زمینه تاثیرگذار هستند را نیز در نظر داشته‌ باشیم. به‌ طور مثال: نرخ ارز به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین فاکتورها در اعلام قیمت پروفیل آهنی شناخته می‌ شود. اگر به ۵ سال قبل برگردیم، متوجه می‌ شویم به واسطه پایین بودن نرخ ارز، قیمت پروفیل آهنی و مقاطع فلزی نیز نسبت‌ به امروز بسیار کمتر بوده‌ است. در این بازه گاهی اوقات متوجه می‌ شویم که با کاهش نرخ ارز و همچنین قیمت مواد اولیه، قیمت پروفیل آهنی نیز به خوبی روند کاهشی به خود گرفته بود.

نمودار قیمت پروفیل آهن در 5 سال گذشته

جالب است بدانید که در اواسط سال ۱۳۹۷ به واسطه کاهش نرخ ارز، قیمت آهن‌ آلات مانند: میلگرد و همچنین انواع پروفیل آهنی به میزان قابل‌ توجهی کمتر شد. در این میان ما در مجموعه شهرآهن به‌ عنوان مرکز فروش انواع پروفیل آهنی که توسط مجموعه‌ های مختلف تولید می‌ شوند، تلاش کرده‌ ایم که اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم. تمام پروفیل‌ های آهنی با طول، عرض و ضخامت مورد نیاز شما در مجموعه شهرآهن عرضه می‌ شوند. چنانچه به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پروفیل آهنی در بازه زمانی ۵ ساله هستید، می‌ توانید جزئیات قیمت‌ گذاری این مقاطع فلزی را از سایت مجموعه شهرآهن مشاهده نمایید.

بررسی نمودار قیمت پروفیل 1401-1397

سرمایه‌ گذاران مقاطع فلزی و فولادی به دنبال جزئیات قیمت‌ گذاری این محصولات در بازه‌ های زمانی چند ساله هستند. اگر نمودار قیمت پروفیل آهنی را در ۵ سال گذشته بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که هر زمان ثبات در بازار ارز وجود داشته، قیمت این محصول نیز دچار تغییر نشده است. به‌ طور مثال بد نیست بدانید که در سال ۱۳۹۷ به واسطه کاهش نرخ ارز، قیمت آهن‌ آلات مانند نبشی، میلگرد، لوله و انواع پروفیل و قوطی روند کاهشی در پیش گرفته بود. با این‌ وجود پس‌ از بالا رفتن نرخ ارز در اواخر سال ۱۳۹۷ مشاهده کردیم که نوسان در قیمت آهن‌ آلات نیز وجود دارد. پس‌ از آن در سال ۱۳۹۸ نیز یک ثبات نسبتا مناسب در قیمت پروفیل آهنی و همچنین مقاطع فلزی دیگر مشاهده شد. در عین‌ حال و به واسطه اتفاقات سیاسی اواخر سال ۱۳۹۸ با بالا رفتن یک باره‌ نرخ ارز، قیمت پروفیل آهنی نیز جهش یافت. در این زمان دولت وقت تلاش کرد که با حفظ کردن قیمت ارز در یک محدوده خاص از افزایش قیمت محصولات فلزی جلوگیری نماید. این ثبات تا سال ۱۳۹۹ مشاهده شد.

نمودار قیمت پروفیل آهن در 5 سال گذشته

با این وجود و به واسطه افزایش تقاضا برای خرید مقاطع فولادی، قیمت این محصول جهش قابل توجهی داشت. جالب است بدانید که نرخ بسیاری از مقاطع آهنی از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۳۹۹ جهشی زیادی را به خود دید. در این بین قیمت مواد اولیه برای تولید پروفیل آهنی نیز با افزایش همراه بود. شرایط به‌ گونه‌ ای ادامه داشت که دولت تلاش کرد امتیازاتی برای تولید کنندگان مقاطع فلزی در نظر بگیرد. 

با توجه به تدابیری که در این زمینه اندیشیده شد، قیمت آهن‌ آلات در سال ۱۴۰۰ یک روند معقول‌ تر به خود گرفت. در این زمان و در فاصله یک‌ ساله اواخر سال ۱۳۹۹ تا اواخر سال ۱۴۰۰ قیمت‌ گذاری مناسبی بر روی مقاطع فلزی انجام شد. با توجه به تغییر دولت در اوایل سال ۱۴۰۰، تلاش‌ هایی برای ثبات در بازارهای مختلف صورت گرفت. در عین‌ حال و در اوایل سال ۱۴۰۱ به واسطه صحبت‌ هایی که در خصوص برجام صورت‌ گرفت، ثبات مناسبی در بازار مشاهده می‌ شد. با توجه به این شرایط و با گذشت زمان به واسطه اخبار سیاسی موجود، قیمت آهن‌ آلات نیز مجددا جهش یافت. در حال‌ حاضر و در چند روز اخیر نیز با توجه به بالا رفتن یکباره‌ نرخ ارز، قیمت پروفیل آهنی نیز افزایش داشته‌ است. به طور کلی باید گفت: نوسانات بازار ارز بر قیمت این محصول اثر مستقیم دارد.

مجموعه‌ شهرآهن همواره تلاش کرده‌ است با ارائه قیمت روز میلگرد و پروفیل آهنی و قیمت روز مقاطع فلزی دیگر، اطلاعات کافی را در اختیار خریداران قرار دهد. چنانچه قصد خرید انواع پروفیل آهنی با قیمت مناسب و به‌ صورت مستقیم از برندهای تولید کننده را دارید، می‌ توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار