نحوه خرید میلگرد از کارخانه

خرید میلگرد فرآیندی است که برای عرضه‌کنندگان عمده و مصرف کنندگان جزیی نیاز به اطلاعات و آگاهی دارد. میلگرد یکی از مصالح پر کاربرد و پرمصرف در پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود. تنوع این محصول در بازار، نوع کاربرد میلگرد برای پروژه‌های مختلف، تنوع قیمت و نوسانات بازار همه به گونه‌ای است که نمی‌توان برای همه متقاضیان خرید یک نوع میلگرد تجویز کرد. چرا که هر نوع میلگرد کارایی خاص خود را دارد. برای خرید میلگرد از کارخانه لازم است که اطلاعاتی از لیست کارخانجات تولید کننده میلگرد در اختیار داشته باشیم. کارخانجات بسیاری در کشور اقدام به تولید میلگرد با استاندارد‌های مختلف و در سایزهای مختلف می‌نمایند. این کارخانجات تولیدی عبارتند از: ذوب آهن اصفهان، شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد، فولاد آذربایجان، مجتمع فولاد پارس، ذوب و نورد خلیج فارس، ذوب آهن و نورد کرمان، ذوب آهن آریان بوئین زهرا، صدر فولاد، مجتمع فولاد خراسان، نیک صدرای توس، فولاد الیگودرز، فولاد تاکستان، شرکت نورد فولاد گیلان، شرکت گروه صنعتی نورد نوشهر، صنایع فولاد نطنز، مجتمع فولاد آریا ذوب، آهن و فولاد الوند، فولاد سپید فراب کویر، نورد فولاد گلستان، فولاد شمش سپهر، نورد ایوان غرب، صنایع فولاد کرمان، گروه صنعتی پرشین فولاد آریا، کارخانجات ذوب آهن و نورد البرز، فولاد شاهرود، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آلیاژی ایران، مجتمع فولاد امیرکبیر خزر، تعاونی نوردکاران فولاد ایرانیان، صنایع آلیاژی یزد، تولیدی صنعتی اصفهان در، مجتمع فولاد البرز غرب، دانا صنعت فجر، فولاد نیک صدرای طوس، صنعت ذوب آهن ارومیه، صنایع فولاد کاوه تیکمه داش، ذوب آهن اردبیل، نورد گرم سمنان، شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت نورد فولاد کرمانشاه و غیره. شما عزیزان می توانید برای دریافت قیمت میلگرد به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

خرید میلگرد از کارخانه

راه های خرید میلگرد

خرید میلگرد در کشور ما از سه طریق امکان‌پذیر است:

  • خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه: خرید میلگرد بدون واسطه و یا مستقیم از کارخانهبیشتر توسط مشتریانی صورت می‌گیرد که عرضه کننده عمده این محصول هستند و حجم خرید آن ها حداقل برابر 24 تن باشد. در این حالت چون عرضه‌کنندگان به دنبال میلگرد با قیمت پایین‌تری هستند به صورت مستقیم از کارخانه تولید کننده میلگرد خرید می‌کنند. اگر چه خرید مستقیم میلگرد از تولید‌ کننده، اقتصادی‌تر است اما باید توجه داشت در این حالت امکان خرید روزانه وجود ندارد چرا که کارخانجات به صورت روزانه عرضه میلگرد ندارند. همچنین مسافتی که میلگردها از کارخانه تا محل تحویل طی می‌کنند، معمولا بسیار زیاد است و ارسال سفارشات با یک سری مشکلاتی روبه‌رو است و پیگیری‌های خاص خود را دارد. همچنین در خرید میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه باید در نظر داشت که میزان خرید، از یک حداقل نباید کمتر باشد به همین دلیل مصرف کننده جزء امکان سفارش میلگرد از کارخانه را ندارد.
  • خرید میلگرد از بنگاه
  • خرید میلگرد از واحدهای بازرگانی

راه های خرید میلگرد

مراحل خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

برای داشتن بهترین تجربه از خرید میلگرد مطالعه راهنمای خرید میلگرد می تواند به شما کمک کند. برای خرید میلگرد از کارخانه باید مراحل زیر طی شود:

  • تحقیق و بررسی در مورد محصول: اطلاعات مربوط به شرایط میلگرد را باید بدانیم. این اطلاعات عبارتند از؛ نوع و سایز میلگرد. به عبارتی باید بدانیم که چه نوع میلگردی به لحاظ سایز و قطر، نیاز است. همچنین باید بدانیم چه تعداد شاخه میلگرد مورد نیاز است. علاوه بر این باید گرید میلگرد را نیز مشخص کنیم که A1، A2 یا A3 کدام مورد نیاز است.
  • استفاده از نظر کارشناسان بخش فروش و مشاوره با آن ها: بدین منظور فقط کافی است با کارشناس واحد فروش تماس گرفته تا بتوانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را برای انتخاب میلگرد متناسب با کاربرد را ارائه دهند. این کارشناسان، مشتریان را در انتخاب میلگرد مناسب کاربرد و با قیمت و حجم قابل فروش راهنمایی می‌کنند همچنین به کمک آن ها می‌توان تاریخ و زمان بارگیری محصول را نیز هماهنگ نمود.
  • آگاهی از وزن مورد نیاز محموله: برای این منظور باید از وزن میلگرد مورد نیاز خود به صورت دقیق آگاهی داشت. این وزن توسط مهندسین محاسبه می‌شود. آگاهی از وزن دقیق میلگرد برای محاسبه دقیق هزینه آن کارایی دارد همچنین با توجه به وزن میلگرد سفارشی وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل آن ها در نظر گرفته می‌شود.
  • اطلاع از قیمت روز میلگرد و استعلام آن: بدین منظور می‌توان از همان کارشناسان بخش فروش کارخانجات و سایت هایی که اقدام به فروش مستقیم محصولات کارخانجات مختلف می کنند، کمک گرفت به عنوان مثال سایت سامانه متمرکز آهن آلات دی قیمت لحظه‌ای میلگرد را ارائه می‌دهد. حتی کانال‌های تلگرام معتبری نیز هستند که به صورت لحظه‌ای قیمت محصولات فولادی را ارائه می‌دهند.
  • اخذ پیش فاکتور در این مرحله: پس از واریز پیش پرداخت و دریافت پیش فاکتور، معامله انجام می‌شود. بعد از اخذ کد پیگیری می‌توان با استفاده از آن کد محموله خود را از این مرحله به بعد رهگیری نمود.
  • ارائه آدرس دقیق به بخش فروش: برای تحویل بار باید آدرس دقیق به کارشناسان بخش فروش ارائه گردد.
  • بررسی بار پس از تحویل: پس از تحویل بار در محل باید بار بررسی گردد تا از نظر وزن برابر میزان سفارش اولیه باشد، همچنین باید باید از استاندارد بودن محصول نیز مطمئن شد. باید دقت شود که محصول دچار زنگ زدگی نشده باشد. آرم کارخانه‌ای که از آن خرید کرده‌ایم را بر روی میلگردها بررسی کنیم، علامت اختصاری کارخانه‌ها بر روی تمام میلگرد‌ها حک شده است.

لازم است اشاره شود که از طریق برخی سایت‌های فروش آهن‌آلات همچون آهن آلات دی، نیز می‌توان به راحتی اقدام به خرید میلگرد در حجم عمده و به قیمت کارخانه نمود. این سایت‌ها علاوه بر این که اطلاعات قیمت لحظه‌ای انواع میلگرد از جمله میلگرد ساده، آجدار و کلاف را در دسترس مشتری قرار می‌دهند با استفاده از متخصصان و کارشناسان مجرب خود به مشتریان مشاوره‌های لازم را برای انتخاب محصول مناسب ارائه می‌دهند.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار