مشخصات تیرآهن اصفهان

اصفهان یکی از شهر های مطرح صنعتی ایران محسوب می شود. وجود دو کارخانه ی ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه سبب شده است تا استان اصفهان به یکی از قطب های مهم صنعتی کشور تبدیل شود. نیمی از ورق های فولادی مورد استفاده در ساختمان سازی، در استان اصفهان و در کارخانه فولاد مبارکه تولید می شود. هر چند در نقاط دیگر کشور نیز کارخانه هایی هستند که اقدام به تولید ورق فولادی می کنند. تیرآهن نیز جزو مقاطع فولادی تولید شده در استان اصفهان است. تیرآهن اصفهان محصولی با کیفیت است که در ادامه به بررسی مشخصات تیرآهن اصفهان می پردازیم.

ویژگی های تیرآهن اصفهان

در بیان مشخصات تیرآهن اصفهان ممکن است با تیرآهن هایی رو به رو شوید که دارای ویژگی های فنی برابری باشند ولی از نظر وزنی دارای تفاوت هایی هستند. همچنین تیرآهن ها در استاندارد های متفاوتی تولید می شوند. وزن تیرآهن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا قیمت تیرآهن بر اساس وزن آن ها تعیین می شود. در نتیجه در هنگام خرید تیرآهن، مشخصات فنی تیرآهن اصفهان را به خوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید؛ زیرا با انتخاب تیرآهنی با وزن کمتر، می توان در مصرف هزینه تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کرد و خریدی اقتصادی را به همراه داشت. در تولید تیرآهن اصفهان به طور کلی دو نوع استاندارد وجود دارد:

  • استاندارد IPE، استانداردی متعلق به کشور ایران و کشور های اروپایی است. نحوه ی تشخیص این تیرآهن به این صورت است که کافی است از دو طرف تیرآهن به آن نگاه کنید. در استاندارد IPE ضخامت بال ها در ابتدا و انتها به صورت کاملا یکنواخت است و این روش آسان ترین راه تشخیص این نوع استاندارد محسوب می شود. این استاندارد رایج ترین نوع استاندارد در تولید تیرآهن در کشور ایران است و بیشتر نقشه های ساختمانی در کشور بر اساس این استاندارد طراحی و مهندسی می شوند. انواع تیرآهن IPE توسط شرکت ذوب آهن استفاده ساخته می شود.
  • استاندارد INP: این نوع استاندارد بیشتر در کشور های چین و روسیه کاربرد دارد و نحوه ی تشخیص نیز بدین صورت است که ضخامت بال در ابتدای تیرآهن نازک و در انتهای آن ضخیم می شود.

کیفیت تیرآهن اصفهان

در حال حاضر تیرآهن اصفهان در بازار کشور، بالاترین کیفیت را دارد و بهترین نوع تیرآهن موجود در بازار محسوب می شود. همین کیفیت بالا سبب شده است تا قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه داشته باشد. در هنگام خرید تیرآهن اصفهان حتما از اصالت آن مطمئن شوید. برای اطمینان از اصالت تیرآهن اصفهان بر روی بال آن نشانه esco درج شده است. همین عامل می تواند شما را یاری کند تا به راحتی این تیرآهن با کیفیت را شناسایی کنید و در مورد نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان به اطمینان دست پیدا کنید. استفاده از تیرآهن اصفهان در ساختمان سازی سبب می شود تا کیفیت ساختمان بالاتر شده و رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار