میلگرد آجدار چیست

میلگرد آجدار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ساخت ساختمان ها از ابزار و مصالح مختلف و متعددی استفاده می شود که می توان به آجر، ماسه، سیمان، سنگ، آهن، تیر آهن، میلگرد و ... اشاره کرد که هر کدام موارد مصرف منحصر به فردی دارند و ویژگی های هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. میلگرد ها انواع مختلف و متنوعی دارند که می توان به میلگرد های آجدار، میلگرد های ساده و ... اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به معرفی میلگرد های آجدار بپردازیم و همچنین ویژگی های آن ها، ساختار آن ها، نحوه تولید میلگرد های آجدار و ... را بیان خواهیم کرد. برای خرید و اطلاع از قیمت میلگرد آجدار می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

ویژگی های میلگرد آجدار 

میلگرد آجدار یکی از انواع میلگرد ها می باشد که در اجرای بتن ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت میلگرد های آجدار، میله های فلزی توپر می باشند که روی سطح آن ها عاج ها و یا شیار های مختلف و منحصر به فردی قرار گرفته است و تفاوت میلگرد ساده و آجدار در حقیقت به وجود همین آج ها بستگی دارد و آج میلگرد ها به استحکام بهتر و همچنین عملکرد بهتر آن ها کمک می کند. میلگرد های آجدار در اندازه و یا ارتفاع های مختلف طراحی و تولید شده اند که می توان به میلگرد های آجدار با گرید های A3، A2 و A4 اشاره کرد که در ادامه به معرفی هر کدام پرداخته ایم. میلگرد های آجدار میلگرد هایی سخت و خشک می باشند که قابلیت جوشکاری و همچنین خمکاری ندارند، در نتیجه از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند.

ویژگی های میلگرد آجدار 

ساختار انواع میلگرد آجدار

همان طور که گفته شد میلگرد های آجدار در مدل های مختلف و متنوع تولید شده اند که می توان به میلگرد های A3، A2و A4 اشاره کرد. لازم به ذکر است کاربرد میلگرد در انواع مختلف، متفاوت می باشد. در ادامه به معرفی هر کدام پرداخته شده است.

  • میلگرد های A3: یکی از انواع میلگرد های آجدار، میلگرد های A3 می باشند که جز میلگرد های نیمه سخت محسوب می شوند. در ساختار این نوع میلگرد ها از کربن کمتری استفاده شده است، در نتیجه قابلیت خم پذیری آن را افزایش می دهد. میلگرد های آجدار A3 در حقیقت همان میلگرد های آجدار جناقی می باشند که شیار های به کار رفته در آن ها به صورت هفت و هشت می باشد. این نوع میلگرد نسبت به میلگرد های آجدار A2 از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار می باشند. از این نوع میلگرد ها اغلب به عنوان میلگرد های طولی استفاده می شود.
  • میلگرد های A2: میلگرد های آجدار A2 نوع دیگری از میلگرد های آجدار می باشند که برای عملکرد بهتر، مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر می باشد که این نوع میلگرد آجدار نسبت به میلگرد های آجدار A3 قابلیت خمکاری بیشتری دارند و همچنین قابلیت جوشکاری نیز ندارند. تنش سیلان این نوع میلگرد تقریبا 3000 کیلو گرم بر متر مربع می باشد و تنش گسیختگی آن 5000 کیلو گرم بر متر مربع است.
  • میلگرد های آجدار A4: میلگرد های آجدار A4 نوع دیگری از انواع میلگرد ها آجدار می باشد که در دسته میلگرد های کاملا سخت قرار می گیرد، در نتیجه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. لازم به ذکر می باشد که میلگرد های آجدار در سه نوع آجدار مارپیچ، آجدار جناقی و آجدار مرکب وجود دارد که این نوع میلگرد از نوع میلگرد های آجدار مرکب است، به همین دلیل سبب تمایز آن از دیگر میلگرد های آجدار شده است.

ساختار انواع میلگرد آجدار

نحوه تولید میلگرد های آجدار 

برای تولید میلگرد های آجدار، از کوره هایی با درجه حرارت بسیار بالا استفاده می شود. در حقیقت شمش های فولادی با قرار دادن در کوره هایی با درجه حرارت 1100 درجه سانتی گراد ذوب می شوند که توسط جک های هیدرولیکی به داخل کوره ها هدایت می شوند. میلگرد های آجدار توسط دستگاه نورد تولید می شوند که با استفاده از اعمال نیروی کشش روی آن ها می توان میله ها را به قطر دلخواه تبدیل کرد. بعد از این که میله ها به قطر دلخواه رسیدند و نورد پایان یافت، به قفسه دستگاه نورد منتقل می شوند بعد از این که آن ها به قفسه دستگاه نورد منتقل شدند، سپس برای اعمال شیار ها روی آن ها به محل مورد نظر هدایت می شوند. لازم به ذکر می باشد که ایجاد شیار ها و یا آج های مورد نظر روی میلگرد های آجدار A2 در همان مرحله نورد روی میله ها اعمال می شوند، اما انواع دیگر میلگرد های آجدار بعد از این که میله ها خشک شدند و همچنین خنک شدند جهت آج زنی مورد استفاده قرار می گیرند. هر شاخه میلگرد به طول 12 متر می باشد به عبارت دیگر بعد از رسیدن به 12 متر برش داده می شوند و وارد بازار می شوند.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار