مش میلگرد چیست

مش میلگرد امروزه در پروژه‌‌های ساختمان‌سازی کاربرد بسیار دارد. استفاده از شبکه مش از به روز‌ترین و جدیدترین روش‌های ساختمان‌سازی است. مهندسان ساختمانی هنوز تنوانسته‌اند متریالی مقاوم‌تر از مش میلگرد پیدا کنند. برخی از این کاربردها عبارتند از سدسازی، کانال‌سازی، احداث تونل‌، مترو، راه‌سازی و ساخت اتوبان، احداث راه‌آهن و فرودگاه، ساخت سیلو، سقف کامپوزیت، کف طبقات و پارکینگ‌ها، دیوار و مخازن بتنی و بالاخره هر جایی که ساخت و ساز باشد. مش میلگرد از ضروریات مصالح کار ساختمانی است. سؤالی که در این جا مطرح می‌شود که مش میلگرد چیست؟
 شما عزیزام میتوانید برای خرید میلگرد بدون واسطه از کارخانجات مختلف به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

شبکه مش میلگرد چیست

مش میلگرد از شبکه‌ای از میلگرد‌های به هم بافته شده تشکیل شده است که به صورت عرضی و طولی و با استفاده از دستگاه‌های جوش به هم جوش داده شده‌اند. شکل هندسی شبکه‌های مش سبب می‌شود که مقاومت کششی سازه تقویت و مسلح شود و از ترک خوردن بتن در سازه جلوگیری به عمل ‌آورد.
شبکه مش در اندازه‌ها و ابعاد گوناگونی به لحاظ طول و عرضی تولید می‌شود. در ساخت این شبکه‌ها معمولا از میلگردهای 6 تا 12 میلی‌متر استفاده می‌شود. در ساخت شبکه مش هم از میلگرد آجدار و هم از نوع ساده استفاده می‌شود. در صورتی که از میلگرد آجدار در ساخت آن ها استفاده شود به آن مش میلگرد پیش‌جوش آجدار می‌گویند و در صورتی که از میلگرد ساده استفاده شود به آن مش میلگرد پیش‌جوش ساده می‌گویند. این شبکه‌ها به طول‌ 1 تا 5/2 متر و عرض 1 تا 9 متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در توری مش زمانی که میلگرد‌ها از طریق جوش به هم متصل می‌شود یک فضای خالی بین اتصال‌ها ایجاد می‌شود که به آن چشمه شبکه می‌گویند. چشمه شبکه می‌تواند هم در ابعاد گوناگون از 8 تا 40 سانتی‌متر باشد و هم می‌تواند به شکل‌های مربع و مستطیل باشد. پرکاربردترین توری مش میلگرد مربوط به میلگرد ساده سایز 6 و میلگرد آجدار سایز 8 است، در حالتی که ابعاد چشمه شبکه 10 در 10، یا 15 در 15 یا 20 در 20 باشد. 
وزن توری مش با توجه به وزن میلگردی که برای ساخت آن استفاده شده، متفاوت است اما باید توجه داشت علیرغم وزن پایین توری مش، این شبکه‌ها مقاومت بسیار خوبی دارند و از دیگر مزایای این شبکه‌ها این است که به آسانی حمل و نقل آن ها انجام می‌شود و استفاده از آن ها در پروژه‌های ساختمانی بسیار کار را سرعت می‌بخشد از این رو از لحاظ اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه هستند.
جنس شبکه مش از آهن و گالوانیزه می‌باشد که بیشتر مصارف ساختمانی دارد. هستند شبکه‌هایی که از جنس استیل می‌باشند. این شبکه‌ها برای مصارف صنایع غذایی و شیمیایی، صنایع متالوژی، صنایع نفت و گاز، رنگ‌سازی و هوافضا کاربرد دارند.

شبکه مش میلگرد چیست

مزایای مش میلگرد

مزایایی که باعث می‌شود استفاده از مش میلگرد در صنعت ساختمان سازی رواج پیدا کند، عبارتند از:

  • مقاومت بالای مش میلگرد‌ها نسبت به شبکه‌سازی توسط مفتول که این خود افزایش مقاومت ساختمان را به دنبال دارد.
  • با استفاده از شبکه مش بند نهم مقررات ملی ساختمان به صورت کامل رعایت می‌شود.
  • استفاده از این شبکه‌ها نسبت به سایر روش‌ها صرفه اقتصادی دارد و در استفاده از مصالح بسیار صرفه‌جویی می‌شود.
  • سرعت عمل اجرای شبکه مش نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر است.
  • حمل و نقل مش میلگرد بسیار راحت و آسان است.
  • میلگردها در ساخت این شبکه‌ها به صورت بهینه استفاده شده است.

نکات مهم در اجرای شبکه مش

نکاتی که به هنگام نصب و اجرای شبکه مش باید رعایت کرد، عبارتند از:

  • حتما باید دقت شود قبل از اجرا و نصب شبکه مش آن را از هر گونه گرد و غبار آلودگی و ... تمیز کرد تا اتصال محکم و خوبی بین میلگرد و بتن ایجاد شود.
  • باید در جوشکاری و چسباندن میلگرد نهایت دقت را به خرج داد تا این شبکه‌ها بر اساس اندازه‌ها و ابعاد محاسبه شده ایجاد شوند.
  • هنگام جوشکاری باید دقت شود که از هر گونه خمیدگی میلگرد و یا شکستن جوش جلوگیری به عمل آید.
  • استفاده از میلگردی که زنگ زده و یا دچار خوردگی شده است از کارایی شبکه مش می‌کاهد، پس از این میلگرد‌های زنگ زده نباید استفاده کرد.

نکات مهم در اجرای شبکه مش

قیمت مش میلگرد

قیمت مش میلگرد به قیمت میلگرد بستگی دارد. یعنی هر عاملی که بر قیمت میلگرد مؤثر است از قبیل قیمت جهانی فلز آهن، نرخ ارز، وزن میلگرد، سایز میلگرد، نوع میلگرد بر قیمت مش میلگرد نیز تأثیر مستقیم دارد. یکی از نکات مهمی که بر قیمت این شبکه‌ها مؤثر است سایز چشمه‌های شبکه می‌باشد. هر چه سایز چشمه‌های شبکه کوچکتر باشد، قیمت شبکه مش بیشتر است. از این روز لازم است متقاضیان خرید شبکه مش به صورت لحظه‌ای قیمت میلگرد و این شبکه‌ها را در بازار رصد کنند، همچنین باید دقت شود برای خرید مش میلگرد با توجه به نوع کاربرد میلگرد و مش، توری مش را خریداری کرد. این شبکه‌ها باید از لحاظ نوع و سایز چشمه‌ها و میلگردها و انعطاف‌پذیری با نوع کاربرد همخوانی و سازگاری داشته باشند. شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت میلگرد به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار