تیرآهن هاش چیست

امروزه پیشرفت در جنبه های مختلف زندگی بشر، تاثیر زیادی بر کارایی تولیدات، محصولات و ابزار مورد استفاده در صنایع مختلف داشته است. یکی از صنایعی که پیشرفت آن مستقیما بر زندگی افراد تاثیر دارد صنعت ساختمان می باشد. از ابزار و مصالح پر کاربرد در این صنعت می توان به تیرآهن اشاره نمود. در ابتدای قرن بیستم شرکت Bethlehem با طراحی و تولید تیرآهن هاش تحولی عظیم در صنعت ساخت و ساز ایجاد نمود و از آن زمان تا کنون با پیشرفت تکنولوژی این نوع از تیرآهن به عنوان یکی از مهم ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی می باشد.

ویژگی های تیرآهن هاش

تیر آهن هاش یا بال پهن، از نورد پروفیل با طول 12 متر تولید می شود که نسبت به تیرآهن معمولی دارای بال های بلندتری می باشد. به دلیل مشابهت شکل ظاهری این تیرآهن با حرف (H) انگلیسی این نام بر ان نهاده شده است. تیرآهن هاش در سایز 100 – 1000 میلیمتر تولید می شود. این نوع از تیر اهن به دلیل این که اندازه بال و ارتفاع آن با هم مساوی است، داراری استحکام بالایی می باشد. تیرآهن H با استانداردهای st37، st44 و st52 تولید می گردد که استفاده از استاندارد st44 در تولید این محصول متداول تر می باشد.

ویژگی های تیرآهن هاش

انواع مختلف تیرآهن هاش

تیر آهن بال پهن بر اساس ضخامت در دو نوع سبک (IPBL یا HEA) و سنگین (IPBV یا HEB) تولید می شوند. نوع سنگین نسبت به نوع سبک، دارای بال های ضخیم تری می باشد و در نهایت وزن بالاتری دارد.
قیمت تیرآهن هاش به عوامل متعددی مثل نوع و کیفیت آهن وابسته است و همچنین به دلیل واردات بالای این نوع از تیرآهن در کشور، قیمت این محصول نسبت به نوسانات ارز نیز تغییر خواهد نمود.
از اصلی ترین کاربرد های تیراهن هاش که به دلیل استحکام بالای آن می باشد، می توان به استفاده در ساختمان سازی به عنوان خرپا و ستون اشاره نمود. این نوع از تیر آهن نیروهای عمودی وارد شده را به خوبی مهار می کند. از تیرآهن هاش علاوه بر صنعت ساختمان در صنایعی مثل ساخت پل، کشتی، سدسازی، ساخت اسکله و پالایشگاه ها نیز استفاده می شود.

 

نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار