میلگرد کلاف چیست

میلگردها را از نظر ساختار ظاهر به صورت ساده و آجدار تقسیم می کنند و در دسته بندی دیگر به صورت شاخه ای و کلاف وجود دارند. میلگرد تقریباً در همه سازه های بتنی اعم از افقی، مانند بزرگراه ها و پل ها یا عمودی مانند ساختمان ها برای ایجاد مقاومت کششی استفاده می شود. اما یکی از اشکال میلگردی که برای فروش به بازار عرضه می شود میلگرد کلاف است. این نوع میلگردها کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و معروفترین آنها ساخت خرپا و تیرچه است. 
میله های میلگرد کلاف در دو نوع دنده ای و ساده با شماره های 5/5 تا 16 (میلیمتر) تولید می شوند که از آن ها به عنوان "سیم" 5/5 تا 8 به اصطلاح یاد می شود. میلگرد کلاف با دو نوع گرید A2 و A3 با خواص کششی و استحکام متفاوت تولید می شود. مفتول یک محصول نیمه تمام است که توسط نورد شمش یا اسلب در دستگاه نورد سیم تولید می شود و در درجه اول برای ساخت انواع سیم استفاده می شود. فولاد مورد استفاده در ساخت سیم توسط کلیه فرایندهای تولید فولاد مانند کوره باز و کوره قوس تولید می شود و به عنوان یک مبدل برای تولید میلگرد کلاف می باشد. مفتول به روش نورد گرم از اسلب ساخته می شود و به عنوان یک محصول نیمه تمام معمولاً پس از کشش سرد به مفتول با توجه به حالت اولیه دستگاه و همچنین روند نورد تولید می شود. میلگرد کلاف در طی عملیات های مختلف از جمله کشش، نورد سرد و بیرون راندن تولید می شود. هنگامی که سیم از روند نورد خارج می شود، کلاف معمولاً دارای قطر 2 میلیمتر و وزن 22000 کیلوگرم هستند. ابعاد و حداکثر وزن یک میلگرد کلاف توسط ظرفیت فرایند نورد تعیین می شود و گاهی دو یا چند کلاف به یکدیگر جوش داده می شوند و وزن آن ها بیشتر می شود. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد به فروشگاه اینترنتی آهن آلات دی مراجعه نمایید.

کاربرد میلگرد کلاف

میلگرد کلاف انواع متفاوت کم کربن داشته که قابلیت کشش و خمش بالا و جوش پذیری بسیار خوبی دارد. میلگرد کلاف کربن متوسط و پر کربن که به عنوان ماده اولیه کارخانجات کششی می باشد و برای تولید انواع فنر، کابل برق و سیم های سازه ای کاربرد دارد.

میلگرد کلاف به عنوان مواد اولیه مفتول های آرموتوربندی، صنعتی و گالوانیزه کاربرد دارد. میلگرد کلاف کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارد، از جمله خرپا، در سقف های تیرچه بلوک، در سقف کرومیت، سیم خاردار، سیم بکسل، زنجیر، میخ و نرده، توری نرده ای و گابیون دارد و همچنین به طور گسترده در بازار مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد میلگرد کلاف

مزایای میلگرد کلاف

از مزایای میلگرد کلاف می تو.ان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش بهره وری، بهبود عملکرد و هزینه های کمتر: با توجه به تولید پیوسته ی فرایند و تولید به صورت کلاف، هزینه های دستگاهی و نیروی کار کمتر می شود.
  • هندسه خوب با سیم پیچ های دارای چگالی بالا
  • مدیریت و حمل و نقل آسان: با توجه به نوع کلاف، جابجایی آنها راحت است و در کارگاه با دستگاه های مخصوص باز می شوند.
  • عملیات سیم پیچ بدون پیچ خوردگی برای سیم پیچ زدایی روان در حین پردازش
نوشتن دیدگاه

storage pen
سریع و به قیمت از انبار آهن آلات دی
از انبار فروشگاه بزرگ آهن آلات دی
مشاهده انبار